گزارش خبری از جلسه اول سلسله گپ های علمی
گفتوگو با دکتر کارآگاه
مسیر رشد از فعالیت دانشجویی تا صنعت داروسازی در نخستین جلسه سلسله نشستهای الهامبخش دانشکده داروسازی
گفتوگو با دکتر کارآگاه | مسیر رشد از فعالیت دانشجویی تا صنعت داروسازی در نخستین جلسه سلسله نشستهای الهامبخش دانشکده داروسازی، اینبار دکتر کارآگاه، از فارغالتحصیلان ورودی ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهمان ما بودند. ایشان در گفتوگویی صمیمی با اجرای علیرضا نوری، از مسیر تحصیلی، تجربیات صنفی و چالشهای ورود به صنعت گفتند.
دکتر کارآگاه متولد قزویناند و از همان سالهای دانشجویی با فعالیتهای فرهنگی، صنفی و علمی پیوند خوردهاند. حضورشان در نشریه «پیشاران» از سمت یک تایپیست ساده تا جایگاه سردبیر، نمونهای از رشد پلکانی و تلاش مداوم بود؛ الگویی که بعدها در مسیر حرفهای خود نیز دنبال کردند.
به گفتهی ایشان، فعالیتهای صنفی و دانشجویی همانند یک دورهی کارآموزی ششسالهاند؛ جایی که دانشجو کار تیمی، مذاکره، حل تعارض و شبکهسازی را میآموزد — مهارتهایی که بهاندازهی حضور در کلاسها اهمیت دارند.
"سرمایهی واقعی شما پول نیست، دفترچهی تلفن شماست؛ ارتباطاتی که با تلاش، صداقت وحضور در جمعهای علمی و صنفی ساختهاید."
در بخش دیگری از جلسه، دکتر کارآگاه بر اهمیت خودشناسی و انتخاب مسیر حرفهای آگاهانه تأکید کردند. ایشان با اشاره به رشتهی روانشناسی صنعتی یادآور شدند که هر فرد باید بداند برای چه نوع کار و محیطی ساخته شده است — اجرایی، پژوهشی یا مدیریتی — و مسیر خود را متناسب با ویژگیهای شخصیتی و علاقهی واقعیاش انتخاب کند. ایشان همچنین مفهوم تخصصمحور بودن (Specialization) را کلید موفقیت در دنیای امروز دانستند:
" در دورانی زندگی میکنیم که حتی ویروسها هم تخصصی شدهاند؛ ما هم باید در حوزهای مشخص عمیق شویم و با آن شناخته شویم. "
در پایان جلسه، دکتر کارآگاه با مرور تجربه ورود به صنعت، بر ارزش زمان تأکید کردند کسی که زمان را درک نکند، زندگی را درک نکرده است. عقبماندگی ما از دنیا، عقبماندن از سرعت فهم و عمل است. این نشست یادآور شد که رشد واقعی از دل فعالیتهای دانشجویی، تعامل، خودشناسی و تخصصگرایی زاده میشود.
نظر